Vote nuie: vote M5S!



E je grivie a cjatâ di dî mâl dal program eletorâl dal M5S, pes regjonâls dal Friûl - VJ: lait a leilu, a son 20 ponts dulà che si disin dome robis di bon sens. Di fat te sostance a son chês stessis robis che a disin ducj chei altris partîts. Ma ce che al mancje e je propit la sostance. La sensazion clare e je che a sedin robis copiadis e butadis li di un scuelarut che al veve pocje voie di studiâ e che dal sigûr nol à capît ce che al copiave.
Tal PD e je une origjinalitât: la arogance e l'imbroi di volê fâ pensâ che propit chei che nus àn puartât dulà che o sin, cumò nus dedin, “finalmentri!”, la oportunitât di cambiâ. Ma fin cumò dulà jerino? Te oposizion? Parcè no àno fat ben fin cumò? (rispueste: parcè che a ubidivin a Rome/Florence. E a van indevant a ubidîur)
Tal centridiestre, cu la egjemonie de Leghe, e je une origjinalitât: la barbarie oportuniste, ignorante e muse rote di Salvini, ancje se chi si presente cu la muse plui creançose di Fedriga. Al sarà ben di viodi: la Leghe e jere federaliste e secessioniste: e zigave “L'Italia non esiste! Non siamo italiani, siamo padani!”. Cumò e berghele “Prima gli italiani!”. Ma alore difindaraie la nestre autonomie? Cussì a voli, a trataran i furlans come se a fossin imigrâts: a disaran “prima gli italiani!”, cu lis lôr mafiis e lis lôr clientelis, e i furlans che a tasin e che a pain.
Tal M5S no si cjate nuie: nissune idee origjinâl, nissun pont centrâl di atenzion, nancje nuie di tant sbaliât, par caritât. Ma nol è propit nuie: nancje un candidât che al cognossi il Friûl e che il Friûl al cognossi.
Se o volês votâ il nuie o podês astignîsi, tressâ la schede o meti schede blancje... o votâ M5S, che al è chel istès.

Invezit se o vês voie di votâ cui che al cognòs e al vûl ben al Friûl, votait Pat pe Autonomie.