Une volte o jerin “l'isola felice” cumò o someìn “l'Isola che non c'è”

A sintî la tension dai mieçs di comunicazion su lis elezions regjonâls, ca di dôs setemanis, al somee che no saran nancje.
Il PD, puar, nol sa di ce muart che al à di murî: dopo dal faliment de Serracchiani, la strategjie des politichis e je stade chê di scuindisi e fâsi viodi mancul pussibil, par no fâ inrabiâ i eletôrs. Se tes regjonâls a varan chei stes risultâts, sarano contents? Alore Bolzonello ogni tant si fâs viodi, ma no masse, e al fâs fente di no vê tignût il sac ae Serracchiani fin îr...
Il M5S nol sa nancje dulà che al è il Friûl, il Friûl nol sa nancje cui che a son i siei candidâts: figurìnsi se al à cualchi idee coerente di meti fûr, miôr tasê e lassâ che i vôts a vegnin de inerzie di Di Maio.
Il centri diestre cun Fedriga al è sigûr di vê za vinçût, al sarès un pecjât mortâl butâ vie une vitorie za concuistade, lant a fâ brute figure cui confronts eletorâi... miôr tasê o recitâ la partute za pronte cence nissun aversari che al puedi ribati.

Al reste il Pat pe Autonomie, cun Cecot, che al à ideis e resons di vendi: al va ator dîlis e al fâs fâ la figure dai scuelaruts impreparâts a ducj chei altris, ma i mieçs di informazion a fasin di dut par no fâlu imparê.

Mi visi di agns indaûr di Monestier che, cun ipocrisie, al diseve che i sarès plasût che al fos un partît autonomist, ma che nol jere, par colpe di noaltris furlaniscj barufants.
Cumò che il Pat pe Autonomie al è, e che al à un candidât dal nivel di Cecot, si viôt ben trop che le contave juste: in chê volte i sarès plasûts fevelâ di un partît autonimist, cumò miôr fevelâ dai imigrâts o dai gjats che si rimpinin sù pai arbui e no rivin a tonâ jù. Cchei a son lis cuistions veris, chê e je la libertât di croniche e la par condicio.

Te sô maniere un pôc stranie, cheste campagne eletorâl e mostre benon ce che o podarìn jessi: une regjon vive e cussiente cul Pat pe Autonomie, o un nuie, une “Isola che non c'è” cun chei altris...