La diference e je tal cûr



A viodi lis strategjiis eletorâls dai partîts, cualchi diference si le cjate.

Al è cui che le zuie sul fâ biele mostre dai muscui, o miôr dai santui: Salvini (e Berlusconi!) par Fedriga; Di Maio pal M5S (il so candidât chi al è cussì anonim che nol covente nancje nomenâlu); Gentiloni par Bolzonello (àno migo vût il coragjo di fâsi viodi ancje Renzi e la Serracchiani?).

Il messaç al è clâr: “Votaitmi me, jo o ai un santul a Rome che nus fasarà rivâ cuatri francs”.

La mê interpretazion e je une altre, ancjemò plui clare: “Ve ca il gno paron, jo o soi dome il gastalt e o fasarai chi ce che al vûl lui, no ce che us covente a voaltris”.

Pal rest si met in vore, se si rive, la organizazion dal partît; si fâs un pocje di mostre di eficience o eficientisim, plui che altri fevelant mâl di cualchi setôr e disint che cussì no si pues lâ indevant (e dispès e je ancje vere...) e proponint soluzions plui o mancul pussibilis.

In maniere subliminâl si cîr di zuiâ su la rassegnazion: “Ma sì, a son ducj compagns, votimi me cemût che tu mi âs simpri votât/cemût che tu mi âs votât la ultime volte”.



Po al è il Pat pe Autonomie: nol à bisugne di santui, Cecot nol è un gastalt, ma il candidât president di une Regjon pardabon autonome. La sô fuarce no ven di parons lontans ma dai furlans.

La diference si sint a colp: ce sintîso in Fedriga, Bolzonello, Fraleoni Morgera? Voie di guviernâ, di comandâ, di gjestî, di messedâ.

Ce sintîso tes feminis e tai oms dal Pat pe Autonomie? Amôr pal Friûl, amôr di Patrie.

Pôc ce fâ: la diference e je tal cûr.