Al jere une volte l'Autonomisim... chel dai barufants




Cualchidun si visial de clime politiche, e ancje culturâl, furlane di uns vincj agns indaûr?

Par cui che no si vise, o pues contâ che o jerin intune situazion che o disarès “pseudosarde”: di fat une tradizion false i fâs dî a Carli V che i sarts a jerin “pocos, locos y malunidos”.

E cussì noaltris furlaniscj/autonomiscj o jerin, o almancul o podevin someâ: pôcs, mats e dividûts.

Mi coventarès scuasi une tesi di lauree par dâ dongje la microstorie dai partîts e partiduts autonomiscj che a àn cirût di imparêsi tai ultins vincj agns: une storie che a cualchidun i somearès ridicule, e che, se mi permetês, ancje jo o trati cuntune ombre di ironie. Ma mal pues permeti parcè che e je ancje autoironie.

Stant che no ai il timp di fâ chê tesi di lauree, o disarai in curt che lis divisions internis a jerin la pecje principâl che cualsisei altri nus butave in muse, magari cjalcjant parsore cu la sperance che si dividessin ancjemò di plui.

Po ben: o sin tal 2018, e lis divisions jenfri autonomiscj a son un vanzum di nuie.

Va ben: Marco De Agostini, dal permafrost, al cîr di butâ un pôc di ledan di mammut intor di Cecot... pazience.

Va ben: un pôcs di furlaniscj si identifichin intune vision un tic masse di diestre par votâ il Pat e a votaran o nuie o Fedriga... nol è un probleme.

Al reste un fat storic, la prime vitorie dal Pat pe Autonomie e je che al è rivât a fâ masse critiche: al è formât di une vore di personis che 20 agns indaûr si saressin za barufadis e dividudis e invezit vuê si sopuartin e si supuartin (e ce fadie!).

O pues dî cun braùre di condividi cheste esperience cun personis che pardabon uns vincj agns indaûr o ai barufât ben e no mâl, ma ur ricognòs cumò une vore di merits.

In particolâr i ten a dî graciis a cui che magari al à za la sô esperience fate, al à za la sô pension, o ancje il so vitalizi, e che cumò nol à nissun obietîf personâl, ma al da une grande man al Pat par une reson che par me e je grande: l'amôr di Patrie (bon forsit e je ancje une altre reson, che a son un tic “locos”...)

Alore no sin plui tant pôcs, o sarìn simpri di plui, e no sin plui dividûts.

Bon, e sul fat di jessi mats... in fin dai fats un furlan normâl nol è mai normâl...


Di notâ che il simbul dal Pat al è une evoluzion grafiche dal grop di Salomon: un grop di continuitât, un grop che al ten dongje.