Candidâts ae presidence e politiche pe lenghe furlane



Il Comitât 482 al à sometût ai candidâts presidents un document di sintesi, vignût fûr dal lavôr dai grups che a àn dât dongje la documentazion pe Conference regjonâl di cualchi mês indaûr.

Lis posizions dai candidâts, un pôc par convinzion, un pôc forsit par captatio benevolentiae prime des elezions, si somein avonde e a son in gjenerâl positivis.

A Bolzonello, che in fin dai fats al rapresente la la Zonte stade, si à di ricognossi che a son cressûts i bêçs pe tutele de lenghe furlane. Di chê altre bande si à di dî che l'assessôr Torrenti al à plui blocât che judât la Arlef: la sô linie e je stade chê di molâ cuatri francs in plui, par che po i furlaniscj no protestassin, ma cence pemeti di fâ lis robis bardabon. Cun me cheste sielte no funzione e o protesti istès: politiche linguistiche al vûl dî pensâ e fâ pal ben dal furlan, no meti un pôcs di bêçs che no cambiin la situazion de lenghe.

A Fraleoni Morgera dal M5S o fâs i compliments pe sô buine disposizion. O speri pardabon che lis sôs declarazions si trasformin, tai 5 agns che a vegnin, tun impegn dal so grup a informâsi di plui su chest teme e a sostignî sieltis positivis, magari ancje des sentis de oposizion.

Sergio Cecot, in plui di jessi l'unic che al à rispuindût par furlan, al jere stât il prin firmatari de leç regjonâl che e à cambiât la storie politiche dal furlan: la 15/96. In graciis di lui si è rivâts insom di un percors une vore lunc, che al jere tacât za tai agns Setante e Otante cul Moviment Friûl. Cun lui l'impegn sul furlan al è sigûr, cu la stesse serietât e sientificitât che e sarà su chei altris temis.


La grande brute sorprese e je la posizion di Fedriga: nol à nancje rispuindût aes domandis. Une vere vergogne pal candidât di un partît che in altris agns, e si viôt ben che cun altris personis, al veve puartât indevant ancje bataiis autonomistis e furlanistis. Si viôt che aromai la Leghe e je dome ambassade locâl di Salvini, no à plui ni la voie ni il dirit di rapresentâ il nestri teritori.

Par lei in detai lis rispuestis dai candidâts, cjalait chi