A cui rindaraial cont Fedriga?


Une volte la Leghe, partide come Lega Lombarda, po dopo Lega Nord, fintremai pe indipendence de Padanie, e diseve di jessi federaliste o, in alternative, secessioniste: la Italie e jere une costruzion artificiâl, i talians come popul no esistevin (che e je ancje vere, pecjât che ju vevin inventâts propit i lombarts...). Miôr menaçâ di cambiâju cuntune altre costruzion artificiâl e cuntun altri popul che nol esist: la Padanie e i padans.
Dopo che la Leghe e à vinçût e e à tacât a aministrâ e a guviernâ, e je tacade une metamorfosi: di moviment scuasi rivoluzionari, si è trasformade intune gnove DC, dome mancul elegante, anzit in diviers câs fintremai maleducade.
Une volte trasformade in DC, al jere clâr, e à fat la fin de DC, cu lis condanis in tribunâl.
Par salvâle de fin sigure, ve une gnove trasformazion: intant che scuasi dute la diestre storiche taliane si jere butade tal centri parcè che li al jere il grues dai vôts, Salvini al à viodût dulà che e jere une buse par passâ e al à cjapât sù lis formis dai neofassiscj, che 20 agns indaûr a jerin i piês nemîs de Leghe... e alore ve che si è passâts di “L'Italia non esiste!” a “Prima gli italiani!”
Cumò che la Leghe e menace di tornâ a cjapâ lis sentis plui altis a Rome e a Triest, al è di spietâsi che in curt e torni a cjapâ sù la sô vieste di DC: nuie di mâl, a disaran tancj eletôrs, adatâsi al è segnâl di inteligjence.
Ma di là des formis e des posizions politichis che a son cambiadis, e je une costante che e je restade te Leghe: di simpri al è il partît plui centralist di ducj. Cui che al è dacuardi cul leader al reste, cui che al pense cul so cjâf al ven parât fûr.
Alore, di là dal fat che Fedriga al podarès trasformâsi intun bon democristian, la domande e je: a cui che al rindarà cont? Ai siei eletôrs o a Salvini? La storie e da la rispueste sigure: Fedriga al podarà jessi il tierç president de Regjon, dopo di Tondo e de Serracchiani, a sacrificâ lis cassis de nestre regjon par paiâ la sô posizion dentri dal partît.