La politiche dal balon: tignîso pal Friûl o par cui?


Al è za di timp che o soi convint che pe plui part dai eletôrs la maniere di votâ e à plui a ce fâ cu la passion pal balon che cu la logjiche politiche e aministrative.

Trops no sono che a votin a çampe, a diestre, moderât, estremist... par vie che a cjase lôr si à simpri votât cussì? Al è come cui che al ten pal Inter, par vie che so pari al tignive pal Inter.

Cussì al sucêt che o cognòs personis che a son convintis di jessi fassistis e che a votin a diestre (o no votin parcè che no cjatin nuie avonde a diestre...), ma dopo tu fevelis e cul lôr cjâf a resonin di socialdemocratics militants: in gjenar a son lavoradôrs onescj. Ur dîs cence problemis che a votin sbaliât (intindìnsi, sbaliât rispiet a ce che a pensin lôr), ma o ai di dî che ur vuei ben. O ai facilitât di afezionâmi a compagns di lavôr onescj.

Dopo o cognòs ancje personis che a son convintis di jessi progressistis, a dan il vôt a çampe o a un cualchi partît che al dîs di jessi di çampe; a son pronts a jessi solidaris cui disperâts sudamericans o cul Tibet oprimût, parcè che a son lontans, ma ca a cjase nestre a son dai piês nazionaliscj talians, e sul Friûl, ma ancje in fat di economie e societât, a son bogns di resonâ plui a diestre dal Fassio. Chei ca, o ai di dî la veretât, no ju sopuarti: a son inteletuâi alienâts e/o disonescj, prin di dut cun lôr stes e cul lôr popul.

Bon, cambiant di gjenar di tifosarie, a son chei che a resonin cussì: “Ce vûstu votâ chei dal Pat pe Autonomie...? Impussibil che a vincin...”

Ma scusait: cuant che la vuestre scuadre e va a pericul di pierdi e e zuie cuntune altre che e somee plui fuarte o che e à comprât l'arbitri, cjantaiso ancjemò plui fuart pe vuestre scuadre, o laiso a cjantâ te curve di chei altris, parcè che o pensais che a vinçaran lôr?

Se o vivês in Friûl, la vuestre scuadre e je il Friûl.

Se a vincin PD, M5S o Leghe, e compagniis variis, voaltris o pierdês, ancje se o vês cjantât (votât) par lôr.