Sedizion









1 di Otubar 2017: i  eletôrs catalans a van a votâ pal referndum (proibît) su la ipotesi di indipendence de Catalogne, cence nissune iniziative violente.
La polizie spagnole e atache in maniere aleatorie e arbitrarie tancj sîts di votazion, cence tratative cu la citadinance, cence dâ ordins di slontanâsi: e da jù manganeladis e botis, fasint passe 1000 ferîts e cence arestâ nissun.

Tes setemanis dopo, dirigjents politics e culturâi catalans responsabii dal referendum a vegnin arestâts: dal sigûr a àn fat il reât di disobedience, che al pues puartâ a multis e ae inabilitazion des incarghis publichis e a son pronts a rispuindi di ce che a àn fat. Tal procès però a son imputâts di ribelion (= rivolte armade cuntune organizazion militâr), tignûts par doi agns in preson preventive in mût incostituzionâl e cumò condanâts par sedizion (= rivolte violente, ancje se mancul grave de ribelion) a penis jenfri 9 e 13 agns di preson.

Ogni citadin de Europe al pues viodi in chestis fotos, e in centenârs di imagjins e videos dal 2017, citadins che a manifestin in maniere pacifiche e che a fasin resistence passive a une autoritât violente e agressive.
I judiçs spagnûi a calcolin che la polizie si è compuartade cun proporzion e che la resistence passive di citadins pacifics, pal fat che a son in numar superiôr ai poliziots, e compuarte sedizion violente, ancje se la uniche violence dai citadins e je chê di jessi pestâts.

Chest al sucêt in Spagne vuê: e je Europe, e je cjase tô.