La insurezion tai timps dal Samsung S10

La zornade di îr e mostre lûs e ombris de situazion catalane.

Di une bande un siopar gjenerâl, in realtât sostignût di une minorance di sindicâts, ma cjapât sù in misure massive di students e lavoradôrs: lu àn organizât in mancul di une setemane, cun marcjis di desenis di chilometris in plui dîs che a àn puartât a Barcelone passe mieç milion di personis, rivadis a pît di dut il paîs, a domandâ libertât e justizie.
In plui di mieç milion di lôr no àn dât nancje mieç probleme di ordin public, nancje une fuee crevade.



Di chê altre bande, in contemporanie e in maniere indipendente, pôcs centenârs di personis (si calcole 400 a Barcelone, la metât o mancul in chês altris citâts principâls) a àn assediât i poliziots tor di edificis simbolics, bombardantju di clapadadis par oris, prime di lassâ il puest ae violence de autoritât, aromai dibant, par vie che pe plui part a jerin za lâts vie di bessôi.
Il guvier spagnûl e chel catalan e lis lôr poliziis, di là dal fat che a àn interès che e resti une cierte clime di instabilitât, a àn falât lis lôr previsions, no àn idee di cemût fâ a tornâ a cjapâ il control. Lis intervistis dai responsabii politics de sigurece a mostrin une incompetence e impotence di fâ vignî i sgrisui.
In particolâr i guviers, statâl e regjonâl, a fevelin di pôcs grups une vore ben organizâts e a prometin che a cjataran i fantomatics organizadôrs.
La polizie antisomosse e va daûr dai siei solits schemis: pestâ e ferî in male maniere tancj di lôr, a câs, arestâ pôcs di lôr, ancjemò plui a câs. La forme psicologjiche e je chê tradizionâl di meti pôre tai manifestants e dimostrâ, cu la impunitât arbitrarie, cui che al comande.


Invezit e je propit la impunitât arbitrarie che e tire dongje i manifestants violents, che a son une vore zovins e rabiôs: dulà che a son violencis de polizie, no je plui invisibilitât, no je plui la ilusion borghese che la polizie e je li par difindinus e par protezi l'ordin public. A son simpri pardut desenis di telefonuts cuntune videocjamare di alte definizion che a regjistrin dutis lis carognadis e lis metin in condivision daurman, a ripetizion.
A chel pont i puescj plui cjalts a riclamin in automatic i cjâfs plui cjalts, che magari prime no si jerin nancje mai viodûts tra di lôr.
Daûr dai grups di manifestants violents no je nissune organizazion, no covente plui: e baste la injustizie dal sisteme autoritari e la tecnologjie che le met in condivision.



Si pues previodi che i politics spagnûi a laran indevant a cirî i grancj responsabii platâts, ogni tant a rivaran ancje a inventâ cualchidun e a metilu in galere.
La polizie antisomosse invezit e cambiarà tecniche: po stâi che e cirarà di isolâ cualchi grup di pocjis desenis di lôr par rivâ a arestâju in bloc. E sarà une fature no di pôc, e al sarà ancje dibant. La gnot dopo si cjataran altris zovenuts, ancjemò plui rabiôs, pronts a clapadâju.
Forsit infin a capiran che la soluzion par no jessi bombardâts di claps, balis di açâl, bombis molotov e butiliis di acit, e je chê di compuartâsi ben e vuadagnâsi la fiducie de int.
Masse fature: miôr jessi bombardâts.


O forsit al sarès miôr, tornâ ae prime foto, chê di plui di mieç milion di personis: se i politics a fasessin il lôr mistîr tignintle ben in cont, ancje chei 400 des baricadis a finiressin par cuietâsi.