Conference su la tutele de lenghe furlane


Sabide e sarà la Conference su la tutele de lenghe furlane.
Al sarès stât interessant, in plui di sintî ce che si à fat a nivel public (e al è stât fat pardabon pôc o nuie!), savê ce che si è mot a nivel di privâts, di associazions, di editôrs e v.i.: il spazi dât al "associazionisim" invezit al sarà une vore une vore piçul.
Cun di plui a son ancje realtâts che no si puedin meti tal grum dal associazionisim, e che a fasin de lenghe furlane une ativitât lavorative: la Serling par esempli, no je stade nancje invidade ae conference. E no je la prime volte: viodût che no à mai fat domande di finanziament, al è come se no fos.
Cui che al à permetût la realizazion di dizionaris, struments didatics, struments informatics tra i plui impuartants pe lenghe furlane, par chei che a direzin cumò la politiche linguistiche furlane al è come se nol fos.
Ma la aplicazion o la mancjade aplicazion di une leç di tutele no si le viôt dome di ce che a disin i esperts di legjislazion e di burocrazie; si le viôt soredut tai efiets che e prodûs su la societât, su lis porfessionalitâts, su la ocupazion.
Par ce che al è stât fat tai ultins agns, i responsabii politics e aministratîfs de politiche linguistiche pal furlan a varessin dome di domandâ scuse: invezit o scomet che in cheste conference a tiraran dome fûr scusis.