La Italie no esist, o almancul no esist plui


Tal 1996 al vignive fûr il libri dal toscan Sergio Salvi L'Italia non esiste: la tesi enunziade tal titul e ven dimostrade dilunc dal libri cun precision e logjiche, cjapant in esam soredut aspiets storics e linguistics. Une leture che o racomandi pardabon.

Cun dut il studi e l'impegn di Sergio Salvi, però, si scuen dî che tal 1996 e par un biel pôc di timp prime, la Italie e esisteve e e jere esistude. No come nazion fondade su storie, lenghe e culture: chês a son sflocjis e al à dute la reson Salvi a pandi trop falsis che a son. La Italie però e esisteve come struture di interès: e podeve jessi pustice di un pont di viste storic e linguistic, ma di un pont di viste politic e economic si sintive a fuart l'interès coletîf de sô esistence.

Chest interès coletîf al puartave ae selezion di une classe politiche e economiche che e gjestìs cheste struture (magari cun manieris e risultâts no propit gloriôs...).

Se o cjalìn ben lis robis, ancje come struture di interès, la Italie no je plui.

La crisi politiche de Tierce Republiche taliane, che o viodìn in chescj mês, no je tant une crisi di mancjance di riferiments ideologjics, di valôrs, di onestât, di capacitâts: e je prin di dut une crisi di dimension. La Italie no je plui une dimension politiche e economiche.

I partîts politics di nivel talian (ducj, ancje M5S) a rapresentin dome un interès minoritari di caste, a puedin vê cualchi sproc, ma no àn programs, no àn soluzions, in realtât no viodin nancje i problemis vêrs de Italie, e il probleme principâl de Italie al è un: che no esist.

La Italie, che no je mai esistude come nazion di un pont di viste storic, linguistic e culturâl, no esist plui nancje come nazion politiche e economiche: sedi la politiche che la economie si zuin o a nivel plui grant o a nivel plui piçul.

Par tantis leçs eletorâls, elezions, tratativis di formazion dal guvier che a fasin a Rome, cheste realtât no cambiarà.