Viaç di gnocis in Scozie

Un biel viaç, chel in Scozie: cul avion de Catalogne a Prestwick, di li cul tren a Glasgow e a Gourock, po dopo in barcje fin a Dunoon e di li finalmentri o vin tacât a pedalâ pardabon cu lis nestris bicicletis: plui indevant o metarai la mape dal zîr, par cumò fotos e cualchi coment.
Prin di dut, cemût che si spietavin o vin cjatât tancj nûi e avonde ploie e ogni tant ancje un aiaron incuintri: ce che no mi spietavi al jere che tantis des fotos che o ai fat a vignissin tant mâl. Ca o met une selezion di chês che plui o mancul si salvin!

Di Dunoon a Tig-na-bruaich: rivis sù che nus tain avonde lis gjambis e il flât, soredut par vie che a son lis primis, ancje e je la prime ploie.



Di Tig-na-bruaich a Kilmartin: o cjatìn lis primis vacjis scozesis pelosis!!!


Di Kilmartin, un puest plen di storie (e di preistorie) pardabon di no pierdi, a Lochawe, cul biel cjistiel di.



Di Lochawe (in tren fin a Connel) a Glen Coe, passant devant dal cjistiel di Stalker.


Di Glen Coe a Fort Williams: une scurtarole da pît de mont plui alte di Scozie, par no cjapâ un stradon une vore traficât. Ae fin une grande fadie, rivis sù che no molin, clapigne e crets, cence podê gustâ par vie dai tavans e dai trements moscjins di chenti, i midges, che se si fermin plui dal timp di meti in bocje un biscot nus rivin intor a centenârs. Ma il paisaç pardabon biel, cundut che al è un implant di culture dai boscs cun tais totâi, une vore diferents di ce che, par fortune e in graciis dai nestris forestâi, al sucêt in Friûl.



Di Fort Williams in tren e traghet fin te isule di Skye, li che o cjatìn un biel soreli.



La matine a visitâ il cjistiel di Eilean Donan e po dopo jù pe isule di Skye fin tal paisut di Elgol (cuntun piçul tribût ae rose dal sgarç, simbul di Scozie).



Une gjite in barcjie a viodi fochis (che no son tes fotos) e uciei di mâr, masse nûi e moviment par che lis fotos mi vegnin di sest.


Di Elgol di gnûf sù par mieze isule fin a Struan, passant devant di un cimitieri ossianic e dongje di monts spetacolârs.


Al passe un altri pâr di dîs, un di ploie a Skye fins a Uig e di li cul traghet fin tes Ebridis esternis. Dopo de part di mont de Isule di Lewis e Harris, incrosant dute la isule o rivìn a Callanish, cui siei cerclis di piere che par gno cont no àn nuie di mancul di Stonehenge. Pôc plui a a Nord un dai Brochs (costruzion protostoriche in forme di tor taronde) conservâts miôr e un paisut di cjasis di piere nere, cul cuviert di torbe e jerbe. Lant indevant fin a Stornoway une biele foto a un biel bo scozês!




Si torne in barcje fin in Scozie grande, a Ullapool.


Dopo doi dîs di stâ fers par cjatâ une gome di biciclete gnove e montâle o tornìn a lâ sù e jù: par recuperâ dîs, cundut des rivis sù, dal aiar e tai ultins doi dîs ploie ancje fuarte, in cuatri tapis di plui di sessante chilometris in dì o fasìn dute la cueste ocidentâl che nus reste e chê setentrionâl e o rivìn a Thurso, cun tos e mâl di cuel.




O passìn tes isulis Orcadis, li che a son monuments preistorics impuartantons: lis cjasis neolitichis di Skara Brae, li che si pues viodi ancjemò i mobii di piere, e lis pieris di Brodgar e di Stennes. Ancje un pôc di soreli, ma tant aiar che mai.



Dopo doi dîs tes orcadis o rivin a Aberdeen in nâf e a pene plui a Sud a son i rescj de fuartece di Dunnottar e une cueste maraveose.


Po dopo o sin stâts cuiets, tornant bande Edimburc e Glasgow cul tren, ma o vevin za fat pôc mancul di 900 km in bici e un disnivel cumulât in rive sù di plui di 10.000 metris.