Rosis di Frico



Une piçule rielaborazion avonde coreografiche dal frico.
Ingredients:
formadi vecjo gratât
patatis
1 cevole (plui o mancul 200 grams)
mieç miluç
sâl
pevar
zucar
spongje

Dislidi planc a planc la cevole taiade fine fine e il mieç miluç gratât cuntun pâr di sedons di zucar, cul fûc bas e messedant ogni tant, fin che no si caramelize, in câs zontant un pocje di aghe se al è pericul che si brusi: se al plâs il contrast tra dolç e salât si pues meti fin a 125 grams di zucar, in chest câs e ven une sorte di marmelade di cevole e miluç. Cuant che e je cuete tignîle in bande.

Fâ i zeuts cul frico, che aromai a son tradizionâi: tune fersorie si bute un pâr di pugnuts di formadi gratât, si cuei des dôs bandis cul fûc bas. Tal moment di tirâlu fûr poiâlu parsore di une tace metude cul cûl insù par che si plei e al cjapi la forme di zeut.

Spelâ lis patatis, che sedin di chês buinis di fridi o di fâ tal for, no masse gruessis, taiâlis a mieç e cuntun curtìs che al taie ben (o ancje cul spelepatatis stes) taiâ la patate intune curdele lungje e sutile ma avonde largje e fâle sù in forme di rose. Metile a cuei tal for (a 180° C, par un trê cuarts di ore o in ogni câs fin che a son ben cuetis) cuntun tocut di spongje parsore e, se si vûl, un tic di pevar.

Cuant che lis rosis di patate a son cuetis salâlis e metilis intun zeut di frico li che si à a pene metût une sedon di salse/marmelade di cevole e miluç. E bon gustâ!