Nostalgjie


A son passâts scuasi siet mês di cuant che o sin lâts cun Luche e Pauli a Colonia Caroya.
O sin stâts là pôc plui di une setemane, ma in chei dîs a son sucedudis tantis robis che mi àn cambiât la maniere di viodi. E dopo ti coventin mês par capîlu, cun musis e vôs che ti restin simpri dentri: Claudio mi mande lis fotos dal grant campionât di more caroyense che al è a pene finît, li dal Macadam... o sint di gnûf in bocje il savôr di cjocolate e sgnape dal dolç di Ana Lia, ce bon... e tes orelis el golpear di mats intal lengaç misturât dal zûc: quaternassa! dos! siet! tutalamano!
Ator pes stradis di Barcelone i buereârs a vendin ancje camotis rustidis, ancje se ur disin moniatos, e no je une volte che no pensi a Diego, a Marcos, a Marta e Daniel, che ju pues sintî ogni setemane ancje a Onde Furlane...
Ma alc al è cambiât: la nostalgjie, il mâl dal tornâ, un mâl mugnestri. Parcè aio nostalgjie di Colonia Caroya, jo che o pues lâ in Friûl cuant che o vuei, si fâs par dî, e ben ancje chel mi mancje? Parcè vê nostalgjie di alc che, par istint o parcè che nus àn insegnât cussì, o calcolìn un Friûl pierdût, un toc dal Friûl fûr dal Friûl?
Parcè che sì: parcè che tu imparis che aromai no son pierdûts lôr, che no ju vin pierdûts nô, che a son impuartants parcè che ju ai cjatâts cence vêju pierdûts e che, compagn che pardut là che o soi lât a insegnâ, mi àn insegnât di plui lôr.
E cheste e je la vite: il viaç, la cognossince, il volê ben e chel dolôr mugnestri.