Niari

Intant che si viaze, se si stufisi dal fat che nol è plui un viaç, ma dome un teletraspuartâsi mecanic e tornât a fâ mil voltis, un biel libri gnûf e je la salvece.
Une leture che o consei alore e je Niari di Fulvio Romanin, che tal mont dal hip hop lu cognossin ancje par Redd Kaa, publicât di pôc di Kappa Vu (al pâr dal impussibil, ma se si à di cjatâ robis bielis par furlan, scuasi dut al passe pes mans de Kersevan...).
Niari al volarès dî "neri" tal furlan di For di Avoltri e di fat lis dôs contis a son neris, pulp, cemût che al dîs il sottitul.
La prime conte Gjeologjicamentri impussibil si disglagne in Cjargne, intun paîs inventât (Valstuarto, par fuarce cu lis dôs frazions di Valstuarto disore e disot, dulà che naturlamentri si fevele par -o, e i abitants si clamin i stuarts!), ma une vore reâl, massime par cui che al cognòs pardabon la Cjargne: no vuei spiâ masse robis, par no gjavâ il gust di lei, o pues dî dome che ancje se tes primis dôs pagjinutis si fâs un pocjo di fadio a lei la lengo di là sù, po dopo pardabon no si rivo âti a gjavâ i vuoi das rios e si lei dut tun flât.
Un bon telâr naratîf, e un gust cinematografic di contâ e di fâ viodi lis senis, intune biele architeture di personaçs che a cirin di gjavâse tra cantins di famee, parons bastarts di mieç paîs, multinazionâls, terorisim, poçs di petroli e bombardîrs stealth: in sumis dut ce che si pues cjatâ in Cjargne, se si tegnin i voi vierts!
La seconde conte e je par talian, Cornetto e caffè, ambientade intune gnot di Istât a Udin: ca si va sul sofisticât, cun doi amîs che a passin une gnot di chês che no si dismentein, tra l'umorisim grotesc ma une vore fin e disorientadôr di Fulvio e riferiments leteraris, cinematografics e musicâi pardabon par intindidôrs usâts ben. Jo invezit o soi un ignorant e o ai capît dome un riferiment ogni dîs, ma us garantìs che se l'oniric e il sanc no us displasin masse, cheste conte e je dute di gjoldi.